Blog | Werkgeluk

30 juni 2017

Geïnspireerde en gelukkige medewerkers presteren beter en zorgen ervoor dat ook hun organisaties beter presteren. We roepen het al jaren als facilitaire dienstverleners, en het blijkt ook uit tal van rapporten. Ik zie het bijvoorbeeld terug in de Inspirerende 40, een jaarlijks onderzoek van Synergie, een strategisch adviesbureau waar Facilicom ook mee werkt. Hoewel social enterprises altijd al goed scoren in deze lijst, zijn ze in de top 40 van 2016 zonder meer dominant. Het gaat dan om organisaties als Tony’s Chocolonely, Tesla, Dopper, Van de Bron, maar ook Efteling, Rituals, Apple, Lego en zelfs Lidl. De onderzoekers hebben natuurlijk gezocht naar een verklaring voor hun bevindingen. Social enterprises bieden volgens de onderzoekers ‘perspectief op de toekomst. Niet groots en abstract, maar concreet en dichtbij. (...) Veel mensen lijken hiernaar op zoek te zijn.’ Dat past natuurlijk ook bij de meer algemene constatering dat de nieuwe generaties op de arbeidsmarkt op zoek zijn naar zingeving.

Lees het volledige artikel op Facilitair Online